Balaguer Coll, Jacint

Licenciado en CC. Económicas y Empresariales . Universitat de València.
Máster universitario en Entidades de Crédito.
Doctor en CC. Económicas y Empresariales. Programa de Análisis Económico. Universitat de València.

Energía y Mercados Medioambientales
Economía del Turismo
Organización Industrial

• Balaguer, Jacint & Jordi Ripollés (2016): Asymmetric Fuel Price Responses under Heterogeneity. Energy Economics, 54: 281-290.
  • Balaguer, Jacint & Jordi Ripollés (2012): Testing for Price Response Asymmetries in the Spanish Fuel Market. New Evidence from Daily Data. Energy Economics, 34 (6): 2066-2071.
  • Balaguer, Jacint (2012): Testing the Market Integration Process in the European Car Sector: Evidence from Pricing-to-Market Behaviour. The World Economy, 35 (11): 1502-1529.
  • Balaguer, Jacint (2011): Cross-Border Integration in the European Electricity Market. Evidence from the Pricing Behavior of Norwegian and Swiss Exporters. Energy Policy, 39 (9): 4703-4712.
Balaguer Coll, Jacint

jacint.balaguer@uji.es