Camarero, Mariam

Doctora en Economía, Universidad de Valencia 1993 (Premio extraordinario)
Máster en Integración Económica Europea, College of Europe, Brugges (Belgium) 1990
Licenciada en Economía, Universidad de Valencia, 1989 (Premio extraordinario)

Integración económica y monetaria
Técnicas aplicadas de series temporales y cointegración de paneles
Comercio e Inversión Extranjera Directa

• Del Barrio, T., M. Camarero and C. Tamarit (2017): “Testing for Periodic Integration with a Changing Mean”, Computational Economics, forthcoming.
  • Camarero, M., I. Martínez-Zarzoso, F. Nowak-Lehmann and C. Tamarit (2016): “Trade Openness and Income: A Tale of Two Regions”, The World Economy, 39(3), 386-408.
  • Camarero, M., J.L. Carrion-i-Silvestre and C. Tamarit (2014): “The Relationship between debt level and fiscal sustainability in OECD countries”, Economic Inquiry, vol. 53(1), 129-149.
  • Camarero, M., J.L. Carrión-i-Silvestre and C. Tamarit (2013): ``Global imbalances and the Intertemporal External Budget Constraint: A multicointegration approach`` Journal of Banking and Finance 12 (37): 5357-5372
  • Camarero, M., E. Gómez and C. Tamarit (2013): ``EMU and trade revisited: long-run evidence using gravity equations`` The World Economy 9 (36): 1146-1164
  • Camarero, M., A. Picazo-Tadeo and C. Tamarit (2013): ``Eco-efficiency and convergence in OECD countries`` Environmental and Resource Economics 1 (55): 87-106.
Camarero, Mariam

camarero@uji.es