Javier Ordoñez Monfort

Doctorado Europeo en Economía, Universitat Jaume I. Premio extraordinario.
MSc in Economics and Finance, Universidad de Warwick.
Licenciado en Administración y Dirección de Empresas, Universitat Jaume I. Premio extraordinario.

Integración económica
Desigualdad
Economía de la energía
Econometría Aplicada

• Aller, C., M.J. Herrerías y J. Ordóñez (2018): “The effect of financial development on energy intensity in China”, The Energy Journal, en prensa.
  • Cuestas, J.C. y J. Ordóñez (2018): “Oil prices and unemployment in the UK before and after the crisis: a bayesian VAR approach. A note”, Physica A, en prensa.
  • Morley, B, J. Ordóñez y R. Wang (2016): “The Taylor Rule, Wealth Effects and the Exchange Rate”, Review of International Economics, Vol. 24, pp. 282-301.
  • Camarero, M., A. Forte, G. García-Donato, Y. Mendoza y J. Ordóñez (2015): “Variable selection in the analysis of the energy consumptiongrowth nexus”, Energy Economics, Vol. 52, pp. 207-216.
Javier Ordoñez Monfort

Investigación - Dirección