Peiró Palomino, Jesús

Licenciado en Administración y Dirección de Empresas (2010).
Máster en Integración Económica (2012).
Doctor en Economía (2014, premio extraordinario) por la Universidad Jaume I de Castellón (UJI).

Bienestar regional: disparidades, determinantes y perfiles de convergencia
Desequilibrios externos y crecimiento económico
Efectos indirectos del capital social en las economías

• European regional convergence revisited: the role of intangible assets (2016), The Annals of Regional Science, 57 (1), 165-194
  • Social capital and economic growth in Europe: nonlinear trends and heterogeneous regional effects (2016) Oxford Bulletin of Economics and Statistics, 78 (5), 717-751
  • Does social capital matter for European regional growth? (2015), European Economic Review, 77, 47-64, (with A.Forte y E.Tortosa-Ausina)
  • Social capital, investment and economic growth: some evidence for Spanish provinces (2015), Spatial Economic Analysis, 10:1, 102-126, (with E.Tortosa-Ausina)
  • 'Can trust effects on development be generalized? A response by quantile (2013), European Journal of Political Economy, 32, 377-390, (with E.Tortosa-Ausina).
Peiró Palomino, Jesús

peiroj@eco.uji.es