Suárez Burguet, Celestino

Doctor en Ciencias Económicas por la Universidad de Valencia.
Postgrado en la London School of Economics y en la Universidad de Sussex (Reino Unido).
Catedrático de Economía Aplicada, en la Universitat Jaume I, donde ha sido Director del Departamento de Economía y, posteriormente, Rector.
En la actualidad es responsable del Grupo de Investigación sobre Comercio Internacional.

Comercio Internacional, Transporte y Logística
Política Comercial

• Shimbov,B., M. Alguacil and C. Suárez (2016): “International production networks and economic growth: the case of the western Balkan countries”, Eastern European Economics, 54(1), 49-70.
  • Parra, M.D., I. Martínez-Zarzoso and C. Suárez (2016): “The impact of FTAs on mena trade in agricultural and industrial products”, Applied Economics, 48(25), 2341-2353.
  • Bensassi,S., L. Márquez, I. Martínez-Zarzoso and C. Suárez (2015): “Relationship between logistics infrastructure and trade: Evidence from Spanish regional exports”, Transportation Research part A: Policy and practice, 72,47-61.
  • Bensassi, S., I. Martínez-Zarzoso and C. Suárez (2014): “The effect of Maritime Transport costs on the extensive and intensive margins: Evidence from the Europe-Asia trade”, Maritime Economics and Logistics,3 (16), 276-297.
Suárez Burguet, Celestino

celes@uji.es